- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Nauczyciele
- Odsłony: 4687
STANDARDY TWORZENIA PROTOKOLARZA Z ZEBRAŃ RAD PEDAGOGICZNYCH ORAZ UCHWAŁ Z RAD PEDAGOGICZNYCH
-
Z zebrania Rady Pedagogicznej sporządza się protokół w formie wydrukowanej.
-
Na stronie pierwszej protokołu umieszcza się pieczątkę szkoły, nazwę szkoły i logo, tytuł, datę i godzinę Rady Pedagogicznej:
„Protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej ………..…….. z dnia … godzina …”
(jakiej?)
oraz porządek posiedzenia Rady Pedagogicznej podawany przez przewodniczącego. Wzór strony pierwszej będzie zamieszczony na stronie internetowej szkoły.
-
Protokół dokumentuje się dwustronnie, każdą stronę protokołu numeruje się oraz parafuje przez protokolanta. W nagłówku zamieszcza się wpis: „Szkoła Podstawowa z nr 9 w Słupsku”.
-
Na końcu protokołu umieszcza się zapis o liczbie stron:
„Protokół zawiera …. stron”
-
Przebieg obrad zapisuje się w punktach cyframi arabskimi, a szczegóły cyframi i literami.
-
Protokół z posiedzenia Rady Pedagogicznej podpisuje przewodniczący obrad i protokolant, a członkowie Rady Pedagogicznej zapoznają się z treścią protokołu i podpisują. Wykaz członków Rady Pedagogicznej do pobrania na stronie internetowej szkoły.
-
Protokół sporządza się czytelnie, bez poprawek
-
Układ strony protokołu przyjmuje następującą formę: marginesy 2,5 cm z każdej strony, czcionka 12 pkt. Times New Roman, wyjustowanie.
-
Każdy protokół zamieszcza się w skoroszycie koloru niebieskiego (do pobrania w sekretariacie szkoły), a każdy skoroszyt w segregatorze na dany rok szkolny.
-
Uchwały z Rad Pedagogicznych sporządza się w formie wydruku, na obu stronach kartki. W górnym lewym rogu stawiana jest pieczęć urzędowa Szkoły.
-
Przewodniczący Rady Pedagogicznej podpisuje wydruk Uchwały i wpina się ją do skoroszytu, który znajdować się będzie w sekretariacie Szkoły.
Słupsk, dnia 25 czerwca 2012 r.
Strona 1 | |||
Wykaz członków RP |
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Nauczyciele
- Odsłony: 4418
PROCEDURY ORGANIZACJI WYCIECZEK UCZNIOWSKICH
Działalność krajoznawczo – turystyczna wśród dzieci i młodzieży szkolnej jest integralną częścią procesu dydaktyczno – wychowawczego realizowanego przez szkoły, który odpowiednio wykorzystany może przyczynić się do lepszego realizowania jej podstawowych funkcji. W kształceniu szkolnym powinna być zachowana właściwa proporcja między przekazem informacji, a rozwijaniem umiejętności i wychowaniem. W tych właśnie płaszczyznach znakomicie plasuje się turystyka krajoznawcza.
I Cele działalności turystycznej
1.Cel ogólny
Rozwijanie zainteresowań krajoznawstwem i turystyką, kształtowanie umiejętności i nawyków uprawiania turystyki oraz ułatwienie poznania kraju
2. Cele poznawcze:
a) Łączenie wiedzy zdobytej w szkole na lekcjach z praktyką.
b) Świadome ukierunkowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych na powtórzenie i pogłębienie wiedzy już posiadanej.
c) Umożliwienie uczniom samodzielnego sprawdzenia zdobytej wiedzy podczas zajęć praktycznych, np.: rozpoznawanie roślin, ptaków i zwierząt.
d) Rozwój zdolności obserwacyjnych i dostrzeganie zjawisk przyczynowo-skutkowych.
e) Kształtowanie nawyków prawidłowego wykorzystania walorów środowiska geograficznego dla życia człowieka.
f) Upowszechnianie form aktywnego wypoczynku.
- wskazanie wyższości odpoczynku czynnego nad biernym
- akcentowanie zależności między wypoczynkiem czynnym, a zdrowiem fizycznym i psychicznym
3. Cele wychowawcze:
a) Kształtowanie osobowości poprzez ukazywanie wartości wynikających z przebywania w świecie przyrody i kultury.
b) Tworzenie postaw do przyjęcia określonego stylu życia, wynikającego z potrzeby uprawiania turystyki i krajoznawstwa.
c) Zaspokajanie potrzeb kulturalnych, budowanie wrażliwości i poczucia piękna, dążenie do rozwoju życia emocjonalnego i estetycznego.
d) Kształtowanie emocjonalnych postaw przywiązania do kraju ojczystego, do dziedzictwa
kulturowego własnego regionu.
e) Wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowawczym.
f) Przeciwdziałania patologii społecznej.
g) Poznanie zasad bezpiecznego i odpowiedniego zachowania się w różnych miejscach takich jak:
- środki komunikacji publicznej
- obiekty muzealne
- obiekty przyrodnicze ( parki narodowe , rezerwaty przyrody)
- - kąpieliska i akweny wodne
- - tereny górskie
-
-
Organizowanie przez szkołę krajoznawstwa i turystyki odbywa się w następujących formach:
- - wycieczki przedmiotowe – inicjowane i realizowane przez nauczycieli w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach danego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych,
- - wycieczki krajoznawczo – turystyczne w których udział nie wymaga od uczestników przygotowania kondycyjnego i umiejętności specjalistycznych zwane dalej wycieczkami
- II Założenia organizacyjne
- 1. Organizacja wycieczki
Przed rozpoczęciem wycieczki organizator powinien przedstawić jej plan w następujących terminach:
- koordynatorowi wycieczek:
- · wycieczka kilkudniowa - 1 tydzień przed wyjazdem
- · wycieczki jednodniowe - 4 dni przed wyjazdem
- koordynator Dyrektorowi Szkoły:
- · wycieczka kilkudniowa - 4 dni przed wyjazdem
- · wycieczki jednodniowe - 2 dni przed wyjazdem
Plan wycieczki powinien zawierać następujące elementy:
- Termin
- Trasę wycieczki
- Rodzaj środka lokomocji
- Rodzaj wycieczki (dydaktyczna, dydaktyczno – turystyczna, turystyczno – krajoznawcza)
- Miejsce zakwaterowania i wyżywienia
- Imienną propozycję opiekunów
- Wstępny plan finansowy wycieczki zawierający przewidywane wydatki i źródła ich pokrycia
- Regulamin wycieczki
Na podstawie planu wycieczki kierownik wycieczki wypełnia kartę wycieczki (załącznik nr 2) zawierającą:
- Nazwę i adres szkoły
- Cel wycieczki
- Nazwę kraju1)/miasto/trasa wycieczki
- Termin
- Numer telefonu kierownika wycieczki
- Liczbę uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych
- Klasa
- Liczbę opiekunów wycieczki
- Środek transportu
- Program
- Czytelne podpisy kierownika i opiekunów
- regulamin wycieczki (załącznik nr 1)
Do karty wycieczki należy dołączyć listę uczestników wycieczki (załącznik nr 3), która powinna zawierać (e-Dziennik, moduł: wycieczki):
- Nazwisko i imię ucznia, klasa
- Numer telefonu do rodziców/prawnych opiekunów
- Wychowawca klasy zobowiązany jest do sporządzenia listy uczniów pozostających w szkole i dostarczeniu jej do dyspozycji Wicedyrektorowi Szkoły
- Udział uczniów niepełnoletnich w wycieczce, z wyjątkiem wycieczek przedmiotowych, odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych, wymaga pisemnej zgody ich rodziców/ opiekunów (załącznik nr 4)
- Dokumentacja powinna być sporządzona w dwóch egzemplarzach, z których jeden pozostaje w szkole, drugi zabiera ze sobą kierownik wycieczki, a kopia po powrocie z wycieczki – znajduje się w dokumentacji wychowawcy klasy
- Program, trasa, cel, harmonogram wycieczki oraz regulamin zachowania uczniów powinien być omówiony ze wszystkimi uczestnikami przed wyjazdem
- Rodzice zobowiązani są poinformować kierownika wycieczki o stanie zdrowia dziecka, prowadzonym leczeniu, alergiach bądź innych dolegliwościach
- Wycieczki powinny rozpoczynać się i kończyć przed budynkiem szkoły- dopuszcza się inne rozwiązania za zgodą rodziców. Rodzice osobiście odbierają dziecko z miejsca rozwiązania wycieczki. Jeżeli rodzic nie może odebrać osobiście dziecka podaje pisemną zgodę na samodzielny powrót dziecka do domu.
- Nie wypełnia się karty wycieczki w przypadku wycieczki zorganizowanej w miejscowości siedziby szkoły. W takich przypadkach nauczyciel przed wyjściem wypełnia odpowiednie rubryki w dzienniku lekcyjnym przez moduł wycieczki oraz pozostawia informację w sekretariacie szkoły w zeszycie wyjść.
- Wszystkie wyjścia i wycieczki powinny być odnotowane przez wychowawcę w dzienniku lekcyjnym – e-Dziennik, moduł: wycieczki.
- Załączniki:
- Regulamin wycieczki
- Karta wycieczki
- Lista uczestników wycieczki
- Pisemna zgoda rodziców/opiekunów na udział dziecka w wycieczce i oświadczenie rodzica o odpowiedzialności finansowej
Podstawa prawna:
- · Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki ( DZ.U. z 2001 r. Nr 135, poz.1516 )
- · Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( DZ.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 )
- · Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne ( DZ.U. z 1997 r. Nr 57 pozycja 358 ).
- · Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 poz. 1055).
- · Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki (Dz. U. z 2018 poz. 1533)
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Nauczyciele
- Odsłony: 8235
Pedagog szkolny: mgr Iwona Kowanda
„Dziecko chce być dobre,
Jeżeli nie umie – naucz
Jeżeli nie wie – wytłumacz
Jeżeli nie może – pomóż”
- Janusz Korczak -
Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Pedagog szkolny: Iwona Kowanda
Poniedziałek |
8:00- 13:40 |
Wtorek |
13:30 - 14:35 15:20-16:50 |
Środa
|
13:30- 16:30 |
Czwartek
|
8:00 - 16:45 |
Piątek
|
12:30- 14.30 |
Telefon: 598637161
Godziny pracy pedagoga specjalnego
Pedagog Specjalny: Monika Jas
Poniedziałek |
11:00- 12:25 13:40- 14:40 |
Wtorek |
8:00-9:40 11:20-13:30 |
Środa
|
9:50-14:30 |
Czwartek
|
9:00-13:00 |
Piątek
|
10:35-12:00 |
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Nauczyciele
- Odsłony: 20654
Kadra pedagogiczna
Nazwisko i imię |
Nauczany przedmiot |
Bieńkowska Werra Marta | Matematyka |
Bochenek Jacek |
Biblioteka, język polski |
Bojkowski Artur | Wychowanie fizyczne |
Butryn Anna |
Matematyka |
Bokun Julia | Język Polski |
Cegłowska-Lepszy Agnieszka | Język polski |
Czesnowska Monika | Religia |
Dziedzic Anna | Edukacja Wczesnoszkolna |
Dziermański Tomasz | Informatyka |
ks. Wojciech Froehlich |
Religia ewangelicko-augsburska |
Grajczak Dagmara |
Język angielski, doradztwo zawodowe |
Gasyna Malwina | Logopedia |
Jas Monika | Pedagog specjalny |
Jeświł Adam | Wychowanie Fizyczne |
Kolatowicz Agata | Fizyka, Informatyka, język angielski |
Kowanda Iwona |
Pedagog szkolny, język polski , WDŻ |
Kujawska-Kożuchowska Marzena |
Wychowanie fizyczne ( urlop dla poratowania zdrowia ) |
Lenc Anna | Edukacja wczesnoszkolna |
Lonczuk Małgorzata | Edukacja wczesnoszkolna |
Maciaszek Iwona |
Edukacja wczesnoszkolna, etyka |
Pawelczyk Dorota |
Edukacja wczesnoszkolna |
Pietrzak Dorota |
Język niemiecki dla mniejszości narodowej, świetlica szkolna |
Siedlar- Drewniak Sylwia |
Przyroda, Geografia, Biologia |
Stec Zbigniew |
Historia, Historia Niemiec, Wiedza o społeczeństwie, język polski |
Sucharska Monika |
Język angielski, język rosyjski |
Sugier Katarzyna | Język rosyjski, Język niemiecki |
Sysojew-Osiński Igor |
Technika, Muzyka, Plastyka, |
Środka Kamila | Świetlica szkolna |
Tyborczyk Ewa |
Świetlica szkolna, rewalidacja |
Zduniak Beata | Matematyka, Informatyka (urlop) |
Zielaskiewicz Klaudia | Język polski, psycholog |
Żywiecka Marzena | Chemia |
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Nauczyciele
- Odsłony: 13658
Dyrektor Szkoły: Joanna Michalak
Wicedyrektor: Agata Kolatowicz