Zajęcia otwarte na świetlicy - Andrzejki 2021 w klasach młodszych
„Andrzejki” to wieczór wróżb odprawianych w nocy z 29 na 30 listopada, w wigilię św. Andrzeja, patrona Szkocji, Grecji i Rosji. Pierwsza polska wzmianka literacka o nim pojawiła się w 1557r. za sprawą Marcina Bielskiego. Święty Andrzej jest uznawany za patrona panien, które chcą szybko wyjść za mąż. Dawniej chłopcy również próbowali wywróżyć sobie przyszłość. Działo się to w przeddzień imienin Katarzyny, czyli 24 listopada. "Katarzynki" były jednak mniej atrakcyjne od „Andrzejek” i z czasem uległy zapomnieniu. Oba obrzędy zostały połączone i dzisiaj „Andrzejki’ są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.
Uczestnikami tegorocznych „Andrzejek” na świetlicy byli uczniowie klas młodszych z wychowawcami: Bożeną Helinską, Iwoną Maciaszek, Dorotą Pawelczyk. W spotkaniu wzięła też udział wicedyrektor Anna Butryn i Dorota Pietrzak. Wróżby poprzedziła krótka rozmowa o pochodzeniu i zwyczajach andrzejkowych. Uczniowie z klas I - III weszli na chwilę w zaczarowany świat, uczestnicząc we wróżbach i zabawach andrzejkowych. Wśród tradycyjnych wróżb nie mogło zabraknąć odczytania imienia wybranki lub wybranka z serca, odgadywania przyszłości ukrytej w kubeczkach, wybrania wróżby z drzewka szczęścia a przede wszystkim - wędrówki butów do progu - czyli przewidywania, kto pierwszy w klasie wstąpi w związek małżeński i zmieni stan cywilny. Wszyscy bardzo zaciekawili się odczytywaniem znaczenia wybranego koloru, kwiatu, zawodu. Było też „Andrzejkowe Koło fortuny” oraz wróżba z butelką.
Z andrzejkami wiąże się szereg przysłów, ludowych podań, nawiązującyc zarówno do wróżenia, jak i odnoszących się do kalendarza roku liturgicznego, m.in. do adwentu. Warto je poznawać, gdyż są wspaniałym świadectwem tego, jaką wagę przywiązywano kiedyś do wigilii święta św. Andrzeja. Stanowią one także nieodzowny element naszej tradycji dlatego każdy z uczestników na koniec spotkania dostał pamiątkowe „wklejki” do zeszytu oraz wylosowane przysłowie ludowe.
Andrzejkowe spotkania zachowały swój tajemniczy urok i magię, a
wesołym zabawom towarzyszyło przysłowie „Andrzeju, Andrzeju dziewcząt dobrodzieju.. Wolę swoją okaż - najmilszego pokaż”. Ciekawe, czy komuś sprawdzą się przepowiednie.... O tym przekonamy się już za rok… Ważne, że zabawa była pełna radości i niespodzianek. Miała na celu zintegrowanie dzieci, poznanie polskich, dawnych i współczesnych tradycji oraz pozostawienie po sobie pozytywnych wspomnień dostarczając im miłych wrażeń czy przeżyć. Dekoracje, rekwizyty, wróżby i zabawy do zajęć otwartych przygotowały i przeprowadziły nauczycielki: Małgorzata Somionka, Ewa Tyborczyk i Brygida Skolarus.
Małgorzata Somionka, Ewa Tyborczyk i Brygida Skolarus
Osiągnięcia uczniów 2019/2020
Osiagnięcia uczniów 2019/2020
Opiekun |
Konkurs Akcja |
Organizator | Termin |
Sukces |
Wojciechowska Elżbieta Kowanda Iwona |
Ogólnopolski Konkurs Plastyczny Zachowaj trzeźwy umysł |
Komisja profilaktyki ds. rozwiązywania problemów alkoholowych w Słupsku |
wrzesień |
wyróżnienie: Wiktoria Pietrowska 7a, Milena Grzybowska 8b, Julia Piotrowska
|
Somionka Małgorzata |
Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Morzu Bałtyckim |
PTTK Słupsk |
wrzesień |
I miejsce: Paweł Burda 3a, Patryk Wauter 3a |
Somionka Małgorzata |
Międzyszkolny Konkurs "Bukiet Jesieni" |
PTTK Słupsk |
październik |
I miejsce: Julia Brartczak 3a, Paweł Burda 3a Filip Strzałkowski 3a wyróżnienie: Filip Sosnowski 3a
|
Wojciechowska Elżbieta |
V Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Cztery pory roku w oczach dziecka-moje wakacyjne wspomnienia" |
Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Słupsku |
październik |
I miejsce: Marcel Wincek 1a |
Bojkowski Artur |
Słupska Olimpiada Młodzieży |
Zespół Szkół Sportowych w Słupsku |
październik |
II miejsce drużynowo: Kacper Taczała 6a, Maksymilian Gross 6a, Emil Leśkiewicz 6b, Szymon Zamczyk 5a, Oliwier Piekarski 5a, Paweł Cichowicz 5b, Kacper Fecko 6b, Jakub Nowak 6b, Krystian Ciepliński 6b
|
Somionka Małgorzata |
Międzyszkolny Konkurs "Świetlik" |
PTTK SŁUPSK |
listopad |
III miejsce: Hanna Pieśla 2a, Ewa Ponczkowska 2a, Paweł Burda 3a, Lena Kieruzal 3a, Tomasz Puchalski 3a wyróżnienie: Alicja Wasilewska 2a, Oskar Królak 2a, Kordian Wójtowicz 3a, Patryk Wauter 3a, Sandra Królak 4a
|
Wojciechowska Elżbieta |
Wojewódzki Konkurs Plastyczno-Fotograficzny "Mój Dom" |
MDK Słupsk |
grudzień |
nagroda: Zuzanna Lubańska 3a kwalifikacja na wystawę: Ewa Ponczkowska 2a, Oskar Filipczuk 2a, Filip Dorawa 2a, Ulana Potolska 5a, Dagmara Uznańska 5a, Wiktoria Słowik 4a
|
Kiersnowska Katarzyna Pawelczyk Dorota |
Międzyszkolny Konkurs Logopedyczny "Jedno słowo-kilka znaczeń" |
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 w Słupsku |
styczeń |
laureaci: Patrycja Pierzchało 2a, Zuzanna Lubańska 3a Filip Strzałkowski 3a |
Somionka Małgorzata Helinska Bożena |
Międzyszkolny konkurs o zimie |
PTTK Słupsk |
luty |
III miejsce: Paweł Burda 3a, Filip Sosnowski 3a
|
Somionka Małgorzata Helinska Bożena |
Międzyszkolny test o Organizacji Turystyki Pieszej |
PTTK Słupsk |
luty |
II miejsce: Jan Mróz 2a |
Niechwiadowicz Beata |
Ogólnopolski Konkurs Chemiczny "Alchemik" |
Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej w Warszawie |
czerwiec |
wynik bardzo dobry: Rozalia Perchacz kl. 8a dyplom uznania: Wiktoria Grudniewska 8a Weronika Maciaszczyk 8a Agnieszka Roguska 8a Szymon Piekarski 8a Jan Karimow 8b Łukasz Matis 8b Patryk Demidok 8b Kacper Lewanowski 8b Konrad Kępa 8b Kordian Jóźwik 8b Zuzanna Gosik 7a Wiktoria Szlufik 7a |
Kiersnowska Katarzyna Grądzka Beata |
Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny |
Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych |
czerwiec |
wyróżnienie: Natan Szymielewicz 2a Tomasz Mikołajczak 4a
|
Siedlar Sylwia |
V Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji |
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku |
czerwiec |
Finalistka: Rozalia Perchacz 8a |
Skargi i wniosek
Skargi i wnioski do Szkoły Podstawowej nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego można składać:
- · drogą pisemnąna adres:
Szkoła Podstawowa nr 9 w Słupsku- Małachowskiego 9
76-200 Słupsku
- · drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- · osobiście: interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w Szkole Podstawowej nr 9 w Słupsku, od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00 - 15.00
Dyżury dyrekcji 2020/2021
W sprawie skarg i wniosków
Dyrektor
Paweł Dajer:
Poniedziałek 15:30-17:00
Gabinet dyrektora
Wicedyrektor
Jolanta Porada:
Czwartek 15:30-17:00
Gabinet wicedyrektora
Po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym za pośrednictwem sekretariatu: 59 8422786
Podstawa prawna:
- · Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) Dział VIII „Skargi i wnioski”.
- · Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Skargi i wnioski procedury SP9
|
|
Załącznik nr 1 protokół przyjęcia skargi ustnej
|
|
Załącznik nr 2 notatka służbowa z postępowania wyjaśniającego
|
Dzień Bezpiecznego Internetu w klasach 1-3
W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu wychowawczynie z klasami 1, 2 i 3 podjęły szereg działań, mających na celu przypomnienie uczniom istotnych kwestii dotyczących bezpieczeństwa w Sieci oraz zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe korzystanie z zasobów sieciowych. Przeprowadziły pogadanki oraz zajęcia plastyczne - Bezpieczni w sieci. Dzieci tworzyły również kodeks bezpieczeństwa w Internecie. Podczas tych lekcji powstało wiele ciekawych prac.
K. Kiersnowska, D. Pawelczyk, I. Maciaszek
JAK SEGREGOWAĆ ŚMIECI? WARSZTATY DLA KLAS 1-3
W 14, 17 i 19 lutego 2020 roku klasy 1-3 poznały tajniki segregacji. Uczniowie dowiedzieli się, kto produkuje śmieci, dlaczego należy je segregować i jak można ponownie wykorzystać zużyte materiały. W trakcie spotkania dzieci obejrzały film, z którego zapoznali się, jak i z czego powstaje butelka pet oraz dlaczego nie trzeba wszystkiego wyrzucać. W trakcie zajęć dzieci przekonały się, że śmieci mogą być fajne, a właściwie wykorzystane - mogą się przydać lub być wielokrotnie przetwarzane. Warsztaty przeprowadziła Pani Małgorzata Budnik – Żabicka z PGK. Była to pouczająca i ciekawa lekcja! I
I. Maciaszek, D. Pawelczyk, K. Kiersnowska
Psycholog szkolny
PSYCHOLOG SZKOLNY : Mgr Anna Śniegula
GODZINY PRACY :
Poniedziałek | 12:45- 15:45 |
Wtorek | 8:00 - 11:30 |
Środa | 13:40- 16:40 |
WIRTUALNY GABINET PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
ZADANIA PSYCHOLOGA SZKOLNEGO
a) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia
b) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli
c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli
d) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia
e) wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki o których mowa w odrębnych przepisach.
f) udzielanie pomocy w zakresie :
· szeroko rozumiane trudne sytuacje szkolne: związane z nauką, relacjami w grupie rówieśniczej, konflikty z kolegami, nauczycielami;
· kłopoty wychowawcze pojawiające się w domu lub zgłaszane przez nauczycieli;
· trudności związane z sytuacją życiową: rozwód rodziców, dłuższy wyjazd jednego z rodziców za granicę, choroba, śmierć bliskiej osoby, przemoc w rodzinie, uzależnienia, problemy materialne i inne
Zdrowo jem – zdrowo się odżywiam. Lekcja otwarta.
8.11.2019r. panie: Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska i Dorota Pawelczyk przeprowadziły zajęcia otwarte w klasach I A, II a i III A. Tematem lekcji było zdrowe odżywianie. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie różnorodne owoce i warzywa. Można było je dotknąć i powąchać. Były zagadki, rymowanki, zabawy i teksty dotyczące owoców i warzyw. Dzieci zapoznały się również z wartościami odżywczymi warzyw i owoców. Przypomniały sobie zasady zdrowego odżywiania. Mówiły o nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem. Podsumowaniem zajęć było zrobienie wspólnego śniadania i prezentacja pt. Zdrowe odżywianie. Cała lekcja była przeprowadzona w miłej atmosferze. Dzieci pracowały w grupach i integrowały się. Nauczycielom p. M. Somionce i p. Z. Stecowi dziękujemy za przybycie i poświęcony nam czas, a p. E. Wojciechowskiej za wykonanie pięknego plakatu.
Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska, Dorota Pawelczyk
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć
WIZYTA W TEATRZE
29 października uczniowie klasy III a wybrali się do Teatru Rondo na spektakl pt. „Cudak” połączony z warsztatami i pogadanką na temat niepełnosprawności. Spektakl opowiada o tym, jak trudno jest żyć, kiedy jest się „innym”. Pokazuje historię osoby niepełnosprawnej w sposób bardzo atrakcyjny, a jednocześnie przejmujący. Niepełnosprawność nie powinna wpływać na postrzeganie drugiej osoby i jej udziału w życiu społecznym. Bardzo często brak wiedzy o niepełnosprawności stanowi dużą barierę w nawiązywaniu relacji rówieśniczych i akceptacji osób „odmiennych”. Celem warsztatów (zabaw i ćwiczeń, w których udział brali uczniowie) było przełamywanie stereotypowego obrazu osób niepełnosprawnych, który często jest skutkiem niewiedzy, lęku oraz braku doświadczeń w relacjach z tymi osobami.
Dzieci z zapartym tchem śledziły losy głównego bohatera Cudaka, a ich rozmowy po spektaklu były bardzo refleksyjne. Już wiedzą, że niepełnosprawność, choć jest „inna”, jest czymś normalnym. Dzieci niepełnosprawne też są radosne, mają swoje marzenia, pasje, chcą się uczyć i rozwijać.
Dorota Pawelczyk
KONKURS NA HALLOWEENOWĄ DYNIĘ
W dniu 21 października został rozstrzygnięty szkolny konkurs na najładniejszą dynię halloweenową. Organizatorem konkursu była Rada Rodziców. Celem konkursu było rozwijanie inwencji twórczej dzieci poprzez poszukiwanie różnorodnych rozwiązań plastycznych, rozwijanie wyobraźni i pomysłowości, umożliwienie uczniom prezentacji własnych dokonań twórczych, popularyzacja dyni i jej walorów żywieniowych oraz dekoracyjnych. Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Po burzliwych obradach komisja konkursowa uznała, że zwycięską dynię przygotowali uczniowie z klasy IIIa (wychowawca D. Pawelczyk), natomiast wyróżnienie przypadło uczniom klasy VI a (wychowawca A. Butryn). W nagrodę, uczniowie tych klas otrzymali od Rady Rodziców słodki upominek i do końca października nie będą mieli zadawanych prac domowych.
Gratulujemy i życzymy twórczych pomysłów oraz radości z tworzenia.
Dorota Pawelczyk