„Andrzejki” to wieczór wróżb odprawianych w nocy z 29 na 30 listopada, w wigilię św. Andrzeja, patrona Szkocji, Grecji i Rosji. Pierwsza polska wzmianka literacka o nim pojawiła się w 1557r. za sprawą Marcina Bielskiego. Święty Andrzej jest uznawany za patrona panien, które chcą szybko wyjść za mąż. Dawniej chłopcy również próbowali wywróżyć sobie przyszłość. Działo się to w przeddzień imienin Katarzyny, czyli 24 listopada. "Katarzynki" były jednak mniej atrakcyjne od „Andrzejek” i z czasem uległy zapomnieniu. Oba obrzędy zostały połączone i dzisiajAndrzejki’ są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.

Uczestnikami tegorocznych „Andrzejek” na świetlicy byli uczniowie klas młodszych z wychowawcami: Bożeną Helinską, Iwoną Maciaszek, Dorotą Pawelczyk. W spotkaniu wzięła też udział wicedyrektor Anna Butryn i Dorota Pietrzak. Wróżby poprzedziła krótka rozmowa o pochodzeniu i zwyczajach andrzejkowych. Uczniowie z klas I - III weszli na chwilę w zaczarowany świat, uczestnicząc we wróżbach i zabawach andrzejkowych. Wśród tradycyjnych wróżb nie mogło zabraknąć odczytania imienia wybranki lub wybranka z serca, odgadywania przyszłości ukrytej w kubeczkach, wybrania wróżby z drzewka szczęścia a przede wszystkim - wędrówki butów do progu - czyli przewidywania, kto pierwszy w klasie wstąpi w związek małżeński i zmieni stan cywilny. Wszyscy bardzo zaciekawili się odczytywaniem znaczenia wybranego koloru, kwiatu, zawodu. Było też „Andrzejkowe Koło fortuny” oraz wróżba z butelką.

Z andrzejkami wiąże się szereg przysłów, ludowych podań, nawiązującyc zarówno do wróżenia, jak i odnoszących się do kalendarza roku liturgicznego, m.in. do adwentu. Warto je poznawać, gdyż są wspaniałym świadectwem tego, jaką wagę przywiązywano kiedyś do wigilii święta św. Andrzeja. Stanowią one także nieodzowny element naszej tradycji dlatego każdy z uczestników na koniec spotkania dostał pamiątkowe „wklejki” do zeszytu oraz wylosowane przysłowie ludowe.

Andrzejkowe spotkania zachowały swój tajemniczy urok i magię, a 
wesołym zabawom towarzyszyło przysłowie „Andrzeju, Andrzeju dziewcząt dobrodzieju.. Wolę swoją okaż - najmilszego pokaż”. Ciekawe, czy komuś sprawdzą się przepowiednie.... O tym przekonamy się już za rok… Ważne, że zabawa była pełna radości i niespodzianek. Miała na celu zintegrowanie dzieci, poznanie polskich, dawnych i współczesnych tradycji oraz pozostawienie po sobie pozytywnych wspomnień dostarczając im miłych wrażeń czy przeżyć. Dekoracje, rekwizyty, wróżby i zabawy do zajęć otwartych przygotowały i przeprowadziły nauczycielki: Małgorzata Somionka, Ewa Tyborczyk i Brygida Skolarus.

Małgorzata Somionka, Ewa Tyborczyk i Brygida Skolarus

 

and1and2and3

Osiagnięcia uczniów 2019/2020

 

Opiekun

Konkurs

Akcja

Organizator Termin

Sukces

Wojciechowska Elżbieta

Kowanda Iwona

 Ogólnopolski Konkurs Plastyczny Zachowaj trzeźwy umysł

 Komisja profilaktyki ds. rozwiązywania problemów alkoholowych w Słupsku

 wrzesień 

wyróżnienie:

Wiktoria Pietrowska 7a, Milena Grzybowska 8b, Julia Piotrowska

 

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Morzu Bałtyckim

PTTK Słupsk

wrzesień

I miejsce:

Paweł Burda 3a,

Patryk Wauter 3a

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs "Bukiet Jesieni"

PTTK Słupsk

październik

I miejsce:

Julia Brartczak 3a,

Paweł Burda 3a

Filip Strzałkowski 3a

wyróżnienie:

Filip Sosnowski 3a

 

Wojciechowska Elżbieta

V Ogólnopolski Konkurs Plastyczny "Cztery pory roku w oczach dziecka-moje wakacyjne wspomnienia"

Niepubliczna Szkoła Podstawowa nr 7 w Słupsku

październik

I miejsce:

Marcel Wincek 1a

Bojkowski Artur

 Słupska Olimpiada Młodzieży 

 Zespół Szkół Sportowych w Słupsku

 październik

 II miejsce drużynowo: Kacper Taczała 6a, Maksymilian Gross 6a, Emil Leśkiewicz 6b, Szymon Zamczyk 5a, Oliwier Piekarski 5a, Paweł Cichowicz 5b, Kacper Fecko 6b, Jakub Nowak 6b, Krystian Ciepliński 6b

 

Somionka Małgorzata

Międzyszkolny Konkurs "Świetlik"

PTTK SŁUPSK

listopad

III miejsce:

Hanna Pieśla 2a, Ewa Ponczkowska 2a, Paweł Burda 3a, Lena Kieruzal 3a, Tomasz Puchalski 3a

wyróżnienie:

Alicja Wasilewska 2a, Oskar Królak 2a, Kordian Wójtowicz 3a, Patryk Wauter 3a, Sandra Królak 4a

 

 Wojciechowska Elżbieta

 Wojewódzki Konkurs Plastyczno-Fotograficzny "Mój Dom"

 MDK Słupsk

 grudzień

 nagroda: Zuzanna Lubańska 3a

kwalifikacja na wystawę:

Ewa Ponczkowska 2a, Oskar Filipczuk 2a, Filip Dorawa 2a, Ulana Potolska 5a, Dagmara Uznańska 5a, Wiktoria Słowik 4a

 

Kiersnowska Katarzyna

Pawelczyk Dorota

Międzyszkolny Konkurs Logopedyczny "Jedno słowo-kilka znaczeń"

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 10 w Słupsku

   styczeń

laureaci: 

Patrycja Pierzchało 2a,

Zuzanna Lubańska 3a

Filip Strzałkowski 3a

Somionka Małgorzata

Helinska Bożena

Międzyszkolny konkurs o zimie

PTTK Słupsk

luty

III miejsce: Paweł Burda 3a, Filip Sosnowski 3a

 

Somionka Małgorzata

Helinska Bożena

Międzyszkolny test o Organizacji Turystyki Pieszej

PTTK Słupsk

luty

II miejsce: Jan Mróz 2a

Niechwiadowicz Beata

Ogólnopolski Konkurs Chemiczny "Alchemik"

Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej          w Warszawie

czerwiec

wynik bardzo dobry:

Rozalia Perchacz kl. 8a

dyplom uznania:

Wiktoria Grudniewska 8a

Weronika Maciaszczyk 8a

Agnieszka Roguska 8a

Szymon Piekarski 8a

Jan Karimow 8b

Łukasz Matis 8b

Patryk Demidok 8b

Kacper Lewanowski 8b

Konrad Kępa 8b

Kordian Jóźwik 8b

Zuzanna Gosik 7a

Wiktoria Szlufik 7a

Kiersnowska Katarzyna

Grądzka Beata

Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny

Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych 

czerwiec

wyróżnienie:

Natan Szymielewicz 2a

Tomasz Mikołajczak 4a

 

Siedlar Sylwia

V Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli            w Słupsku

czerwiec

Finalistka:

Rozalia Perchacz 8a

Skargi i wnioski do Szkoły Podstawowej nr 9 im. kmdra por. Stanisława Hryniewieckiego  można składać:

  • · drogą pisemnąna adres:

  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Słupsku
  • Małachowskiego 9

76-200 Słupsku

  • · drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • · osobiście: interesanci zgłaszający się w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są w Szkole Podstawowej nr 9 w Słupsku, od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00 -  15.00

 

Dyżury dyrekcji 2020/2021

 W sprawie skarg i wniosków

  Dyrektor

Paweł Dajer:

Poniedziałek 15:30-17:00
Gabinet dyrektora

Wicedyrektor
Jolanta Porada:

Czwartek 15:30-17:00
Gabinet wicedyrektora

 

Po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym za pośrednictwem sekretariatu: 59 8422786

Podstawa prawna:

  • · Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) Dział VIII „Skargi i wnioski”.
  • · Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Skargi i wnioski procedury SP9

 

 pdf                                     

Załącznik nr 1 protokół przyjęcia skargi ustnej

 

 pdf

Załącznik nr 2 notatka służbowa z postępowania wyjaśniającego

 

 pdf

 

20200221 095305W ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu wychowawczynie z klasami 1, 2 i 3 podjęły szereg działań, mających na celu przypomnienie uczniom istotnych kwestii dotyczących bezpieczeństwa w Sieci oraz zagrożeń, jakie niesie niewłaściwe korzystanie z zasobów sieciowych. Przeprowadziły pogadanki oraz zajęcia plastyczne - Bezpieczni w sieci. Dzieci tworzyły również kodeks bezpieczeństwa w Internecie. Podczas tych lekcji powstało wiele ciekawych prac.     

    

K. Kiersnowska, D. Pawelczyk, I. Maciaszek  

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć                                                                  

20200218 112540W 14, 17 i 19 lutego 2020 roku klasy 1-3 poznały tajniki segregacji. Uczniowie dowiedzieli się, kto produkuje śmieci, dlaczego należy je segregować i jak można ponownie wykorzystać zużyte materiały. W trakcie spotkania dzieci obejrzały film, z którego zapoznali się, jak i z czego powstaje butelka pet oraz dlaczego nie trzeba wszystkiego wyrzucać. W trakcie zajęć dzieci przekonały się, że śmieci mogą być fajne, a właściwie wykorzystane - mogą się przydać lub być wielokrotnie przetwarzane. Warsztaty przeprowadziła Pani Małgorzata Budnik – Żabicka z PGK. Była to pouczająca i ciekawa lekcja!                                                                         I

  I. Maciaszek, D. Pawelczyk, K. Kiersnowska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

PSYCHOLOG SZKOLNY : Mgr Anna Śniegula

GODZINY PRACY :

Poniedziałek                     12:45- 15:45
Wtorek 8:00 - 11:30
Środa 13:40- 16:40

WIRTUALNY GABINET PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

https://liblink.pl/pEYVKu0o4u

ZADANIA  PSYCHOLOGA  SZKOLNEGO

a) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia

b) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli

c) organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli

d) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia

e) wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki o których mowa w odrębnych przepisach.

f) udzielanie pomocy w zakresie :

·         szeroko rozumiane trudne sytuacje szkolne: związane z nauką, relacjami w grupie rówieśniczej, konflikty z kolegami, nauczycielami;

·         kłopoty wychowawcze pojawiające się w domu lub zgłaszane przez nauczycieli;

·         trudności związane z sytuacją życiową: rozwód rodziców, dłuższy wyjazd jednego z rodziców za granicę, choroba, śmierć bliskiej osoby, przemoc w rodzinie, uzależnienia, problemy materialne i inne

 

20191108 0939008.11.2019r. panie: Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska i Dorota Pawelczyk przeprowadziły zajęcia otwarte w klasach I A, II a i III A. Tematem lekcji było zdrowe odżywianie. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie różnorodne owoce i warzywa. Można było je dotknąć i powąchać. Były zagadki, rymowanki, zabawy i teksty dotyczące owoców i warzyw. Dzieci zapoznały się również z wartościami odżywczymi warzyw i owoców. Przypomniały sobie zasady zdrowego odżywiania. Mówiły o nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem. Podsumowaniem zajęć było zrobienie wspólnego śniadania i prezentacja pt. Zdrowe odżywianie. Cała lekcja była przeprowadzona w miłej atmosferze. Dzieci pracowały w grupach i integrowały się. Nauczycielom p. M. Somionce i p. Z. Stecowi dziękujemy za przybycie i poświęcony nam czas, a p. E. Wojciechowskiej za wykonanie pięknego plakatu.

Iwona Maciaszek, Katarzyna Kiersnowska, Dorota Pawelczyk

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć

 

 

75339642 760596717697240 7150755698958139392 n29 października uczniowie klasy III a wybrali się do Teatru Rondo na spektakl     pt. „Cudak” połączony z warsztatami i pogadanką na temat niepełnosprawności. Spektakl opowiada o tym, jak trudno jest żyć, kiedy jest się „innym”. Pokazuje historię osoby niepełnosprawnej w sposób bardzo atrakcyjny, a jednocześnie przejmujący. Niepełnosprawność nie powinna wpływać na postrzeganie drugiej osoby i jej udziału w życiu społecznym. Bardzo często brak wiedzy o niepełnosprawności stanowi dużą barierę w nawiązywaniu relacji rówieśniczych i akceptacji osób „odmiennych”. Celem warsztatów (zabaw i ćwiczeń, w których udział brali uczniowie) było przełamywanie stereotypowego obrazu osób niepełnosprawnych, który często jest skutkiem niewiedzy, lęku oraz braku doświadczeń w relacjach z tymi osobami.

Dzieci z zapartym tchem śledziły losy głównego bohatera Cudaka, a ich rozmowy po spektaklu były bardzo refleksyjne. Już wiedzą, że niepełnosprawność, choć jest „inna”, jest czymś normalnym. Dzieci niepełnosprawne też są radosne, mają swoje marzenia, pasje, chcą się uczyć i rozwijać.

Dorota Pawelczyk

IMG 20191018 102735W dniu 21 października został rozstrzygnięty szkolny konkurs na najładniejszą dynię halloweenową. Organizatorem konkursu była Rada Rodziców. Celem konkursu było rozwijanie inwencji twórczej dzieci poprzez poszukiwanie różnorodnych rozwiązań plastycznych, rozwijanie wyobraźni i pomysłowości, umożliwienie uczniom prezentacji własnych dokonań twórczych, popularyzacja dyni i jej walorów żywieniowych oraz dekoracyjnych. Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Po burzliwych obradach komisja konkursowa uznała, że zwycięską dynię przygotowali uczniowie z klasy IIIa (wychowawca D. Pawelczyk), natomiast wyróżnienie przypadło uczniom klasy VI a (wychowawca A. Butryn). W nagrodę, uczniowie tych klas otrzymali od Rady Rodziców słodki upominek i do końca października nie będą mieli zadawanych prac domowych.

Gratulujemy i życzymy twórczych pomysłów oraz radości z tworzenia. 

Dorota Pawelczyk