Moja ulubiona bajka
Pomimo panującej pandemii i ograniczonej liczby dzieci staramy się, aby życie szkolne nie odbiegało od tego sprzed pandemii. 19 kwietnia w świetlicy szkolnej odbył się konkurs czytelniczo - plastyczny pt. „Moja ulubiona bajka” w ramach innowacji Zaczytani. Celem konkursu było popularyzowanie czytelnictwa oraz rozwijanie kreatywności i funkcji poznawczych uczniów. Uczestnicy mieli okazję rozwijać różne zdolności doskonale się przy tym bawiąc. Podczas wizyty w szkolnej bibliotece pan Jacek Bochenek przypomniał dzieciom zasady wypożyczania książek, opowiedział kilka ciekawostek czytelniczych oraz zachęcił do częstego z niej korzystania. Po wycieczce do biblioteki, w której uczniowie samodzielnie wypożyczyli wybrane przez siebie bajki, nastąpiła próba czytania, rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, zagadek oraz gry i zabawy. W konkursie brali udział uczniowie klas 1-3: Aleksandra Wąsowicz, Lena Wieczorek, Marcel Wincek, Roman Polzin i Oskar Pawłowski. Dzieci wykazywały się znajomością bajek, umiejętnością czytania, kreatywnością plastyczną a także rozpoznawaniem emocji bohaterów. Jury przyznało wszystkim pierwsze miejsce, jednak na szczególne wyróżnienie ze względu na płynność czytania i intonację zasłużyła Aleksandra Wąsowicz z klasy 1a. Każdy otrzymał dyplom i słodki upominek. Inicjatorką konkursu była p. Ewa Nowicka a w jego zorganizowaniu i przeprowadzeniu pomagały panie: Ewa Tyborczyk, Brygida Skolarus, Małgorzata Somionka oraz Bożena Helińska.
Galeria tutaj
Lekcje marynistyczne
Lekcje marynistyczne są tradycją naszej szkoły. W tym miesiącu uczniowie klas siódmych realizowali projekt dotyczący lektury „Latarnik” H. Sienkiewicza – ich zadaniem było stworzenie latarni morskiej z tego, co mają pod ręką. Powstały prace z kartonów, papieru toaletowego, garnków, a także w wirtualnej rzeczywistości Minecraft.
Galeria tutaj
Agnieszka Cegłowska-Lepszy, Klaudia Zielaskiewicz
,,Mikołajek"
Aby lepiej poznać bohaterów lektury "Mikołajek", klasa 4a pracowała nad zaprojektowaniem smartfona wybranej postaci. Wymagało to szczegółowego poznania Mikołajka i jego przyjaciół. Sprawdźcie sami, czy potraficie odgadnąć właścicieli telefonów!
Klaudia Zielaskiewicz
Majowe święta – zajęcia patriotyzmu
Maj po listopadzie jest drugim miesiącem w roku, w którym więcej myślimy o Polsce, patriotyzmie, ojczyźnie i polskiej historii. A to za sprawą majowych świąt: 1, 2 i 3 maja.
1 maja – Międzynarodowe Święto Pracy. Obchodzone jest corocznie od 1950 roku.
2 maja – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Święto zostało ustanowione przez Sejm w 2004 roku i jego celem jest popularyzacja wiedzy o polskich symbolach narodowych.
W ten dzień obchodzimy także Dzień Polonii i Polaków przebywających za granicą.
3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja. Konstytucję uchwalono w 1791 roku jako Konstytucję 3 Maja Obojga Narodów (Polski i Litwy).
Uczennice klasy pierwszej podczas zajęć świetlicowych wykazały się dużą wiedzą na temat symboli narodowych, rozmawiały o ważnych wydarzeniach z polskiej historii, odśpiewały hymn naszego kraju oraz wykonały polską flagę. Do obchodów tych świąt przygotowywały się wykonując gazetkę w sali, w której pracowały. Narodowe święta majowe są bardzo ważne dla nas, Polaków. Te dni powinny uświadamiać nam, że nie zawsze żyliśmy w wolnym kraju i czym naprawdę było dla nas uchwalenie własnej Konstytucji. Zajęcia prowadziły: Małgorzata Somionka i Ewa Tyborczyk.
Sukces pierwszoklasistów
Miło nam poinformować, że uczniowie klasy 1a: Katarzyna Molicka, Julia Ruszkowska, Michał Szydłowski zostali wyróżnieni w ogólnopolskim konkursie plastyczno-literackim „Wehikuł czasu” organizowanym w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł. Dyplomy oraz nagrody książkowe uczniom wręczyła Pani pedagog Iwona Kowanda.
Pierwszoklasistom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Dorota Pawelczyk