- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Realizacja zajęć-rejs
- Odsłony: 789
Na zajęciach Morskie klimaty w języku angielskim uczniowie klasy 3a poznają słownictwo związane z tematyką morską i żeglarską. Tworzymy prace tematyczne, wykonujemy prace plastyczne, wytężamy wzrok w poszukiwaniu słówek w wykreślankach i utrwalamy słownictwo przy pomocy gier interaktywnych- jednym słowem super się bawimy :) Opiekun Pani Monika Sucharska
Morskie klimaty w języku angielski 2022/2023
Podczas zajęć projektowych Morskie klimaty w j.angielskim uczniowie klasy trzeciej kończyli projekt The Lighthouse oraz utrwalali poznane słownictwo za pomocą interaktywnych gier językowych online. Ich obecność na lekcji zwiększa motywację uczniów, rozwija pamięć, spostrzegawczość, umiejętność koncentracji i potrzebę autoekspresji. Zabawa przeciwdziała również agresji, bierności i uporowi. Umożliwia odreagowanie stresów i napięć. Przyczynia się do wszechstronnego rozwoju ucznia. Dzięki niej dzieci uczą się współzawodnictwa i współdziałania z rówieśnikami oraz pracy w zespole
Kolejne zajęcia z Morskich Klimatów w języku angielskim przyniosły końcowe efekty pracy uczniów nad plakatami przedstawiającymi morski świat. W poszukiwaniu słówek trzecioklasiści korzystali ze słowników j. angielskiego przy okazji ucząc się z nich sprawnie korzystać.
Ruszyła tegoroczna edycja zajęć Morskie klimaty w języku angielskim realizowanych w ramach projektu " Rejs po wiedzę " Na pierwszych zajęciach żywo dyskutowaliśmy jakie tematy związane z edukacją morską będziemy poruszać, co nas interesuje i czerpaliśmy inspiracje z różnych źródeł. Na drugich zajęciach uczniowie tworzyli przedstawiające wodny świat.
Morskie klimaty w języku angielski 2021/2022
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Realizacja zajęć-rejs
- Odsłony: 745
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MOSKIEJ - ROK SZKOLNY 2022/23
Dzisiaj uczniowie, którzy przez cały rok uczestniczyli w zajęciach realizowanych w ramach projektu „Rejs po wiedzę” udali się na wycieczkę do Ustki. Odwiedzili Muzeum Bursztynu, gdzie mogli zobaczyć piękne okazy, dowiedzieć się jak i kiedy powstał bursztyn. Poznali jak kiedyś obrabiało się żywicę i jak to wygląda obecnie. Mogli też sami przesiać sobie bursztyn, który zabrali na pamiątkę. Oczywiście nie mogło zabraknąć pizzy i lodów Organizatorem wyjazdu i prowadzącą zajęcia z edukacji morskiej jest Pani Sylwia Siedlar-Drewniak
21 grudnia w ramach zajęć Szkonego Koła Edukacji Morskiej realizowanego w ramach projektu "Rejs po wiedzę" przygotowaliśmy książkę z przepisami z dorsza i śledzia W sam raz przed świętami
Na dzisiejszych zajęciach realizowanych w ramach projektu Rejs po wiedzę uczniowie poznali gatunki ryb występujących w Morzu Baltyckim. Następnie wykonali swoje modele rybek wraz z opisami.
Na zajęciach 30 listopada przygotowaliśmy pracę o wodach słodkich na Ziemi wykorzystując aktywizującą metodę pracy -"Rybi szkielet".
W ramach Rejsu po wiedzę, uczniowie pod okiem Pani Sylwii Siedlar-Drewniak stworzyli lapbooki na temat mórz i oceanów
Na pierwszych zajęciach Szkolnego Koła Edukacji Morskiej uczniowie wykonali sketchnotki - notatki w formie graficznej o wodach na Ziemi Zajęcia prowadzone przez Panią Sylwię Siedlar- Drewniak
Woda - cudowna cieczDzisiejsze zajęcia zrealizowane zostały w ramach projektu Rejs po wiedzę – rozwój kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli poprzez edukację morską i żeglarską na terenie Miasta Słupska oraz Gminy Słupsk i Gminy Kobylnica” współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020
Dzisiejsze eksperymenty przeprowadzała Pani Sylwia Siedlar-Drewniak
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MOSKIEJ - ROK SZKOLNY 2021/22
Zajęcia w ramach projektu „Rejs po wiedzę” – Woda – dar natury
Na zajęciach realizowanych metodą projektu uczniowie zdobyli umiejętności poszukiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji o wodzie, zarówno jako substancji jak i wodach w naszym rejonie. Uczniowie wykonywali doświadczenia z wodą, dowiedzieli się ile wody jest w ludzkim ciele. Poznali ryby żyjące w wodach słonych, a szczególnie te niezwykłe. Mieli też możliwość zobaczenia ryb w akwariach w sali edukacyjnej Parku Krajobrazowego „Dolina Słupi”. Tam też uzyskali wiele ciekawych informacji o Słupi – naszej rzece. Poznali też „przyrodniczy cud świata” – rafę koralową z jej pięknymi, kolorowymi rybkami.
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MORSKIEJ - 06.12.2021
Skarby Bałtyku
Dnia 6 grudnia na zajęciach projektu „Rejs po wiedzę” pracowaliśmy metodami aktywnymi – przygotowaliśmy „mapę myśli” pt.: „Skarby Bałtyku”
Nauczyciel prowadzący zajęcia - Sylwia Siedlar -Drewniak
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MORSKIEJ - 20.12.2021
Uczniowie z klasy 5a podczas zajęć Szkolnego Koła Edukacji Morskiej prowadzonego w ramach projektu Rejs po wiedzę przygotowali „Rybi szkielet” przedstawiający zwierzęta żyjące w Morzu Bałtyckim.
Nauczyciel prowadzący zajęcia - Sylwia Siedlar -Drewniak
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MORSKIEJ - 03.01.2022
Skarby Bałtyku
Dnia 3 stycznia 2022 roku zajęcia w ramach projektu „Rejs po wiedzę” odbyły się w formie zdalnej na platformie Teams. Uczniowie zbierali informacje o rybach żyjących w Bałtyku.
Nauczyciel prowadzący zajęcia - Sylwia Siedlar -Drewniak
SZKOLNE KOŁO EDUKACJI MORSKIEJ - 10.01.2022
Skarby Bałtyku
Dnia 10 stycznia 2022 roku na zajęciach realizowanych w ramach projektu „Rejs po wiedzę” wykonywaliśmy modele ryb żyjących w Bałtyku.
Nauczyciel prowadzący zajęcia - Sylwia Siedlar -Drewniak
17.01.2022
Dnia 24 stycznia 2022 roku na zajęciach realizowanych w ramach projektu „Rejs po wiedzę” przygotowaliśmy prace o bursztynie.
Skarby Bałtyku
Dnia 31 stycznia 2022 roku zajęcia w ramach projektu „Rejs po wiedzę” przygotowaliśmy prace o typach wybrzeży Morza Bałtyckiego.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Realizacja zajęć-rejs
- Odsłony: 786
ROK SZKOLNY 2022/23
Podczas zajęć Koła Edukacji Morskiej pracującego metodą projektu dzieci wykonały projekt "Bałtyk zamknięty w słoiku". Oto dzieła naszych kreatywnych uczniów.
Dzisiaj na zajęciach Szkolnego Koła Edukacji Morskiej realizowanego w ramach projektu "Rejs po wiedzę" uczniowie zakończyli pracę nad drugim, ostatnim projektem pt. "Kraje nadbałtyckie". Dzieci dowiedziały się, które kraje graniczą z Morzem Bałtyckim. Poznały zwyczaje i tradycje ich mieszkańców. Zgłębiały wiedzę na temat kuchni, zabytków, ciekawych miejsc do odwiedzenia. Na zakończenie zajęć każdy uczeń otrzymał dyplom
Na zajęciach realizowanych w ramach projektu Rejs po wiedzę uczniowie dowiedzieli się jakie są najważniejsze cechy latarni morskiej, jak ona działa, do czego służy. Poznali historię dziesięciu najpiękniejszych polskich latarni, a następnie samodzielnie konstruowali własną latarnię. Tak ciekawe zajęcia prowadzi Pani Dorota Pawelczyk
ROK SZKOLNY 2021/22
Kolejny projekt pt. Kraje nadbałtyckie został zakończony. Podczas pracy nad projektem uczniowie dowiedzieli się, jakie kraje graniczą z Morzem Bałtyckim. Poznali ich położenie, stolice, zwyczaje. Wyszukiwali w internecie informacji dotyczących zabytków i innych ciekawych miejsc. Zgłębiali wiedzę na temat tradycyjnej kuchni poszczególnych krajów.
Uczniowie podczas swojej pracy mieli okazję do rozwijania wszystkich kompetencji kluczowych. Nauczyli się współpracy, komunikacji w grupie, podejmowania decyzji, planowania pracy, sumienności w wykonywaniu zadań oraz dyscypliny. Projekty były dla nich również okazją do zdobywania nowej wiedzy oraz rozwijania umiejętności manualnych.
W marcu uczniowie zakończyli pracę nad projektem makiety Morza Bałtyckiego. W kwietniu z dużym zaangażowaniem rozpoczęli kolejny projekt, zgłębiając wiedzę o krajach nadbałtyckich.
Uczniowie klasy 2a na zajęciach Szkolnego Koła Edukacji Morskiej prowadzonego w ramach projektu Rejs po wiedzę zwiedzili Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. Poznali trudne morskie słowa, a następnie dopasowywali definicje do poznanych wyrazów. Bawili się w „Biegane dyktando”, podczas którego poznali historię pewnego okrętu, ale również utrwalili trudności ortograficzne. Projektowali port morski. Znaleźli list w butelce zawierający ciekawą historię. Samodzielnie wykonali piasek kinetyczny oraz latarnię morską. Nauczyciel prowadzący zajęcia - Dorota Pawelczyk
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Realizacja zajęć-rejs
- Odsłony: 3381
ZAJĘCIA REALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU " REJS PO WIEDZĘ"
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Realizacja zajęć-rejs
- Odsłony: 2922
Zad.1 Zajęcia pozalekcyjne z edukacji morskiej i żeglarskiej
· Warsztaty szkutnicze "Młody konstruktor" - budowanie łodzi. Praca metodą projektu.
Warsztaty będą rozwijać kompetencje kluczowe uczniów min. konstruowania jednostek pływających do wykorzystania w praktycznych zajęciach żeglarskich na wodzie. Ich praca warsztatowa – to zbudowanie od podstaw łódki gotowej do zwodowania - podsumowanie i prezentacja projektu.
· Praktyczne zajęcia żeglarskich na Stawku Łabędzim, akwaparku Trzy Fale w ramach Międzyszkolnego Klubu Żeglarskiego OMEGA 9
Zajęcia praktyczne - zdobycie podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu żeglarstwa (pojęcia związane z nazwami wiatrów, podstawowe prace bosmańskie).
· Szkolne Koła Edukacji Morskiej pracujące metodą projektu (zajęcia pozalekcyjne)
Zajęcia pozalekcyjne metodą projektu. Uczniowie nabędą zdolności i umiejętności poszukiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji oraz ich wykorzystywania. Nabyte umiejętności wykorzystane będą do tworzenia, prezentowania i rozumienia złożonych informacji, a także zdolność docierania do usług w Internecie.
· Zajęcia pozalekcyjne z nawigacji na mapie morskiej przygotowujących m.in. do udziału w Pomorskim Konkursie o Tytuł Mistrza Nawigacji
Zajęcia pozalekcyjne. Poprzez praktyczne zajęcia związane z edukacją morską nastąpi rozwój kompetencji matematycznych i naukowo - technicznych, przyczyni się to także do wzrostu samodzielności myślenia i działania poprzez motywację do uczenia się.
· Morskie klimaty w języku angielskim – zajęcia wykorzystujące słownictwo angielskie w edukacji morsko – żeglarskiej
Zajęcia pozalekcyjne. Na zajęciach uczniowie nabędą podstawową wiedzę i nazewnictwo (zarówno w języku polskim i angielskim) związane z morzem. Zajęcia prowadzone metodą projektu.
Zad.2 Doradztwo zawodowe
· Preorientacja zawodowa w zakresie zawodów związanych z morzem (spotkania z przedstawicielami zawodów związanych z morzem)
Doradztwo zawodowe.Uczniowie zdobędą podstawową wiedzę dotyczącą zawodów ściśle powiązanych z nadmorskim położeniem regionu. Nabędą również: kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencje obywatelskie, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zad.3 Zajęcia żeglarskie
3.1 Organizacja praktycznych zajęć żeglarskich w porcie m. Ustka oraz na Morzu Bałtyckim
Organizacja zajęć żeglarskich na wodzie dla uczniów szkół objętych projektem, ilość godzin wsparcia na ucznia 20 h. Poprzez udział w Praktycznych warsztatach żeglarskich uczniowie nabędą wiedzę z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, a także ratownictwa wodnego. Nauka praktycznego żeglarstwa na łodziach typu Optymist oraz DZ, przygotowania łódki do zejścia na wodę, poznawanie technicznego nazewnictwa poszczególnych elementów łodzi. Nauka pracy z wiatrem, balastowania, zasad regatowych, flag komunikacyjnych używanych w żeglarstwie. Dzieci zdobędą wiedzę z zakresu prowadzenia i sterowania żaglówką, jej obsługi, pływanie rekreacyjnego jak również zasad rywalizacji w regatach. Ponadto przeprowadzone zostaną zajęcia obejmujące zasady bezpieczeństwa na wodzie jak i na lądzie. Przekazana zostanie wiedza z zakresu postawy fair play jak również nauka zasad „zdrowej rywalizacji” oraz współpracy na wodzie-rozwój kompetencji personalnych, Zaszczepienie pasji do żeglarstwa. Dzieci podczas zajęć praktycznych nabędą kompetencje kluczowe tj. -kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, - kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, - kompetencje obywatelskie, Łodzie typy Optimist są łodziami jednoosobowymi, dlatego do zabezpieczenia szkolenia dzieci zastosowane będą pontony asekuracyjne, tzw. riby, na których trenerzy będą pływać w czasie zajęć. Pontony te wyposażone są w silniki zaburtowe pozwalające na szybką reakcję w przypadku zagrożenia. Zajęcia na łodziach Opimist prowadzone będą w awanporcie, co znacznie ograniczy czynniki atmosferyczne i pozwoli kontrolować grupę w stopniu wymaganym dla początkujących uczestników. W miarę nabywania umiejętności, trener zdecyduje czy grupa posiada wystarczające umiejętności do wyjścia z awanportu. Każde zajęcia zabezpieczane będą przez dwóch trenerów pływających na pontonach wraz z trenującymi dziećmi. Każdy z nich posiada wieloletnie doświadczenie w szkoleniu dzieci, uprawnienia i licencje instruktora oraz ratownika wodnego. Zgodnie z wymogami, grupa przypadająca na 1 trenera nie będzie liczyła więcej niż 10 uczestników. Każdy uczestnik będzie wyposażony w kamizelkę zapewniającą bezpieczeństwo na i w wodzie.
Zad.4 Obozy żeglarskie
4.1 Organizacja obozów żeglarskich
Organizacja obozów żeglarskich, liczba dni wsparcia na ucznia - 5 dni .W czasie obozu odbywać się będą zajęcia teoretyczne jak i praktyczne pod nadzorem wykwalifikowanych instruktorów. Zajęcia z żeglowania będą odbywać się przez 5 dni po 6 h dziennie. Uczestnicy
zdobędą wiedzę m.in. na temat: sprzętu ratowniczego, reguł bezpieczeństwa na wodzie, wiązania węzłów, budowie jachtu, teorii żeglowania, podstawach nawigacji morskiej oraz prac bosmańskich. Uczestnicy będą spędzać dni żeglując, ucząc się sterowania i obsługi żaglówek, rozpoznawania kursów względem wiatru. Wieczorem młodzi żeglarze będą spędzać czas na żeglarskich opowieściach i szantach przy ognisku. Wzmocnienie, rozwinięcie kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencji matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii oraz kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się, kompetencji obywatelskich, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, świadomości i ekspresji kulturalnej poprzez praktyczną edukację żeglarską -kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, - kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, - kompetencje obywatelskie
Zad.5 Wyjazdy edukacyjne
· Wyjazd do Przewłoki na warsztaty edukacyjne z zakresu fauny i flory Bałtyku oraz pracy rybaka zorganizowane przez Słowińską Grupę Rybacką.
Warsztaty w Przewłoce, liczba godzin wsparcia na ucznia 5 h. Poprzez udział w warsztatach edukacyjnych uczniowie zdobędą niezbędną wiedzę i umiejętności konieczne przy kształtowaniu zdolności konstruktywnego porozumiewania się i wykorzystania posiadanej wiedzy podczas rozwiązywania różnorodnych problemów w ramach questingu edukacyjnego i ugruntowania pomorskiej tożsamości.
· Wycieczki krajowe: Park Rekreacyjno-Edukacyjny Sea Park Sarbsk
Wyjazd edukacyjny do Parku Rekreacyjnego i Sea Parku. Poprzez udział w wycieczkach wspierających edukację morską uczniowie rozwiną zainteresowania nadmorską fauną i florą. Zaciśnięcie więzi partnerskich między uczestnikami projektu. Nabędą - kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się, - kompetencje obywatelskie, - kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, - kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
· Wycieczki krajowe: Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku
Udział w lekcji muzealnej, której tematyka związana jest z działalnością człowieka na morzu – na przykład słynnymi żeglarzami i rejsami, statkami i okrętami, archeologią podwodną, historią Gdańska.
Zad.6 Festyny/pikniki żeglarskie
· Naukowe Pikniki Żeglarskie wraz ze szkoleniem na temat bezpieczeństwa i zachowania się na akwenach wodnych śródlądowych – Słupsk, Bierkowo, Kobylnica
Organizacja Naukowych Pikników Żeglarskich wraz ze szkoleniem na temat bezpieczeństwa i zachowania się na akwenach wodnych śródlądowych.
· Szkolne Pikniki Naukowe z elementami edukacji morskiej- organizator SP4
Organizacja szkolnych pikników naukowych. Dzięki wspólnej organizacji Szkolnego Pikniku Naukowego wzrośnie wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli świadomość lokalnej odpowiedzialności za podejmowane działania. Utrwali się przekonanie, że wszyscy, poprzez
zaangażowanie we wspólne inicjatywy, mamy wpływ na kształtowanie naszej lokalnej tożsamości, a co za tym idzie mamy bezpośredni wpływ na życie szkoły i lokalnej społeczności. Na piknikach będzie możliwość zaprezentowania przez uczniów biorących udział w projekcie własnych prac, dokonań, podzielenia się zdobytą na wszelkich zajęciach wiedzą. Wsparcie podejmowanej inicjatywy przez szkoły w zakresie żeglarstwa poprzez prezentację przez zawodników regatowych działalności klubu CSW Opty Ustka. Uczniowie nabędą: kompetencje obywatelskie, kompetencje w zakresie przedsiębiorczości, kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zad. 7 Przygotowanie do pracy metodą projektu
· Udział nauczycieli w szkoleniu „Metoda projektu edukacyjnego na zajęciach z zakresu edukacji morskiej „
Udział nauczycieli w szkoleniu” Metoda projektu edukacyjnego na zajęciach z zakresu edukacji morskiej”, z wykorzystaniem TIK, liczba godzin wsparci na nauczyciela 5 h Wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie pracy metodą projektu również z wdrożeniem do zajęć ogólnodostępnych narzędzi dysku Google, planowania pracy, wyszukiwania i wykorzystania informacji na zajęciach z uczniem, korzystania, korzystania z potencjału TIK nie tylko jako instrumentu poszerzającego wachlarz metod kształcenia, ale i zdobywania wiedzy do zagadnień związanych z projektem; wykorzystanie platform edukacyjnych do indywidualizacji procesu nauczania; wykorzystania metod aktywizujących uczniów, takich jak
Zad.8 Przygotowanie do prowadzenia zajęć żeglarskich
8.1 Szkolenia dla nauczycieli w zakresie umiejętności żeglarza jachtowego
Szkolenia w zakresie umiejętności żeglarza jachtowego. Podniesienie kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie wiedzy i umiejętności przekazywanych uczniom w ramach edukacji morskiej i żeglarskiej.
8.2 Szkolenia dla nauczycieli w zakresie umiejętności sternika motorowodnego
Szkolenia w zakresie umiejętności sternika motorowodnego. Podniesienie kompetencji kadry nauczycielskiej w zakresie wiedzy i umiejętności przekazywanych uczniom w ramach edukacji morskiej i żeglarskiej.
8.3 Kurs na nauczyciela żeglarstwa (kurs dla nauczycieli)
Kurs na nauczyciela żeglarstwa. Przygotowanie kadry do prowadzenia praktycznych zajęć żeglarskich z uczniami na posiadanym sprzęcie (łódki Optymist) w ramach kół żeglarskich - także po zakończeniu projektu.
Zad.9 Inne formy wsparcia dla nauczycieli
· Udział nauczycieli w zajęciach Sieci współpracy i samokształcenia pn. “Edukacja morska w kreatywnym kształtowaniu kompetencji kluczowych"
Udział nauczycieli w zajęciach Sieci współpracy i samokształcenia pn. „Edukacja morska w kreatywnym kształtowaniu kompetencji kluczowych”. Wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli w ramach pracy z uczniem oraz kształtowania kompetencji kluczowych w zakresie prowadzenia zajęć edukacji morskiej na lekcjach różnych przedmiotów, wzrost umiejętności nauczycieli w zakresie pracy dysku Google w ramach wymiany doświadczeń, gromadzenia materiałów dydaktycznych oraz wykorzystania narzędzi pracy zdalnej do pracy w sieci;
podniesienie kompetencji w zakresie korzystania z zasobów świata cyfrowego i wykorzystania go podczas zajęć; wykorzystanie platform edukacyjnych do indywidualizacji procesu nauczania.
· Szkolenia nauczycieli pod kątem wdrażania edukacji morskiej na lekcjach różnych przedmiotów.
Szkolenia nauczycieli pod kątem wdrażania edukacji morskiej na lekcjach różnych przedmiotów. Podniesienie kwalifikacji nauczycieli szkół pracujących w ramach koncepcji - poszerzony zakres wiedzy, która będzie wykorzystywana przez kolejne lata w pracy z uczniem również w zakresie wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w procesie nauczania w celu podniesienia atrakcyjności zajęć i motywacji uczniów
· Udział nauczycieli w warsztatach “Kompetencje naukowo techniczne w edukacji morskiej”
Warsztaty pn. „Kompetencje naukowo-techniczne w edukacji morskiej”. Wzrost kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie pracy metodą projektu.
· Warsztaty z zakresu nawigacji na różnych przedmiotach
Udział w warsztatach: - matematyczne zabawy nawigacyjne na mapie morskiej - klasyczne i nieklasyczne metody określania pozycji - wykorzystanie narzędzi nawigacyjnych i publikacji nautycznych do realizacji zajęć z geografii, matematyki, przyrody i techniki z -wykorzystanie narzędzi TIK. Poprzez praktyczne zajęcia związane z edukacją morską nastąpi rozwój kompetencji matematycznych i naukowo - technicznych, przyczyni się to także do wzrostu samodzielności myślenia i działania poprzez motywację do uczenia się wynikającą z udziału w konkursie, wykorzystania narzędzi TIK wspierających pracę z uczniem (korzystanie z zasobów świata cyfrowego i wykorzystanie go podczas zajęć tworzenia cyfrowych zasobów edukacyjnych.